Helyi iparűzési adó
Az adó alanya:
Az önkormányzat illetékességi területén vállalkozási tevékenységet végző
- Az szja. törvény szerinti egyéni vállalkozó, egyéni cég;
- Az szja. törvényben meghatározott mezőgazdasági őstermelő, ha az őstermelői tevékenységből származó
bevétele meghaladja a 600 ezer forintot; - Jogi személy (a felszámolás vagy végelszámolás alatt álló is)
- Egyéb szervezet, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság
Önkormányzat által biztosított mentesség, kedvezmény:
- Mentes az adó megfizetése alól az az adóalany, aki/amely a település illetékességi területén székhellyel,
telephellyel vagy fióktelephellyel rendelkezik és a vállalkozói szintű adóalapja nem haladja meg az 1,8 millió
- A háziorvos, védőnő vállalkozó, az alapellátást nyújtó fogorvos az önkormányzatra jutó megosztás szerinti
helyi iparűzési adójából az adóévben 50%-os adókedvezményben részesül, amennyiben a vállalkozási szintű
adóalapja az adóévben a 20 millió forintot nem haladja meg, és nettó árbevételének legalább 80 %-a e
tevékenység végzésére vonatkozó, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral kötött finanszírozási
szerződés alapján az Egészségbiztosítási Alapból származik.
Az adó alapja: a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény szerinti adóalap
Az adó mértéke:
Állandó jellegű tevékenység esetén: Az önkormányzat illetékességi területére eső adóalap 2 %-a
Ideiglenes jellegű tevékenység esetén: 5000 Ft/nap
Bevallási határidő: Az adóévet követő év május 31.
Befizetési határidők:
Első félévi előleg | március 15 |
Előző évi adókülönbözet | május 31 |
Második félévi előleg | szeptember 15 |
Feltöltés | december 20 |
A befizetés történhet csekken vagy átutalással a 11735043-15726920-03540000 számlaszámra
Az ügyintézés ideje: kb. 10 perc
Az eljárás jogi alapjai:
- A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi iparűzési adóról szóló 26/2015. (XI.23.)
önkormányzati rendelete
Az ügyintézés helye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6., Adóiroda, földszint 105. számú szoba (Tel.: 63/510-326)
Ügyintéző: Jánosi Csaba
Ügyfélfogadási idő: hétfőn és csütörtökön 8.00 – 16.00-ig.
Az ügyintézéshez szükséges nyomtatványok elektronikusan elérhetőek és letölthetőek az alábbi helyről:
https://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok
A letöltött bevallás nyomtatványt kitölteni és ügyfélkapus azonosítás után beküldeni kizárólag a NAV rendszerén az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programon keresztül lehetséges.