Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

(Magyar) Beépítetlen területek pályázat útján történő értékesítése

Sorry, this entry is only available in Hungarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Építési telek (illusztráció)

A Szentes Város Önkormányzata tulajdonába levő beépítetlen területek pályázat útján történő értékesítésére

Szentes Város Önkormányzata 34/2018. (II./22.) számú Kt. határozata alapján kedvezményesen értékesítésre meghirdeti a tulajdonában levő alábbi beépítetlen területet:
• Szentes, Gergely u 7222 hrsz – értéke 1 900 000,- Ft, bruttó értéke 2 413 000,- Ft.

A kedvezmény mértéke: a pályázati feltételek teljesítése esetén a telek nettó értéke.
Pályázhatnak: 40. életévüket be nem töltött, vagy a pályázat évében betöltő házastársak és regisztrált élettársi kapcsolatban élők, amennyiben 3 hónapnál régebbi, igazolt bejelentett állandó szentesi lakcímmel vagy munkahellyel rendelkeznek.

Benyújtási határidő: 2018. május 15.

A beérkezett pályázatokat az elbírálásra létrehozott bizottság bírálja el. A telekre vonatkozó több pályázat esetén a bizottság dönt a sikeres pályázó személyéről. A pályázatok elbírálásánál a bíráló bizottság értékeli a pályázók szociális helyzetét és azt, milyen eséllyel valósíthatják meg a pályázat céljának megfelelően a lakóépület megépítését. Előnyben részesülnek azok a pályázók, akik első lakáshoz jutnak, a 3 gyermeket vállalók, vagy a 3 vagy több gyermekes pályázók, illetve akik az új lakások építéséhez, vásárlásához kapcsolódó lakáscélú támogatásról szóló 16/2016. (II.10.) Kormányrendelettel szabályozott családok otthonteremtési kedvezményét (CSOK) igénybe veszik.

A településrendezési terv szerint a pályázattal érintett építési telkek lakóövezetbe tartoznak, lakóépülettel beépíthetőek. A Gergely utcában fekvő építési telek kertvárosias lakóövezetbe helyezkedik el, engedélyezett építménymagasság 6 m (földszint + tetőtér).

Pályázatot elbíráló bizottság: három tagú
A bizottság tagjai:
• Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság delegált tagja,
• Lakásügyi Bizottság delegált tagja,
• Egészségügyi és Szociális Bizottság delegált tagja.
A bizottság tagjai sorából elnököt választ.
Sikeresnek minősíthető az a pályázat, amelyben a pályázó vállalja, hogy az önkormányzattal kötött szerződés keltétől számított 4 éven belül a lakóépületet rendeltetésszerű használatra kész állapotra felépíti, és erről a jogerős használatbavételi engedélyt vagy a lakóépület építésének egyszerű bejelentéséről szóló 155/2016. (VI.13.) Korm. rendelet (továbbiakban: kormányrendelet) szerint az építésfelügyeleti hatóság által kiállított hatósági bizonyítványt bemutatja. Köteles továbbá a szerződés keltétől számított 1 éven belül az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. tv. 33/A. §. és a kormányrendelet szerinti egyszerűsített bejelentést megtenni, és az építési napló azonosító számáról, valamint a bejelentés időpontjáról tájékoztatni.
Amennyiben a kivitelezés 1 éven belül nem kezdődik meg, a szerződés felbontásra kerül.
A lakóépület kivitelezésének határidőn belüli megkezdése, de határidőn belül be nem fejezése esetén a pályázó tudomásul veszi, hogy az önkormányzat választhat az alábbi lehetőségek közül:
• 4 éves beépítési határidőt egy alkalommal, egy évvel meghosszabbítja,
• amennyiben az épület készültsége nem éri el az 50%-t, az önkormányzat dönt arról, hogy – a jogalap nélküli gazdagodás szabályai szerint – értékbecslés alapján az addig végzett munkálatok értékét megtéríti-e, melynek folytán a telek, valamint a felépítmény is az önkormányzat tulajdonába kerül,
• a pályázó a telek szerződés szerinti nettó értékének a jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegének egyösszegű megfizetésével annak végleges tulajdonosává válik.

Sikeres pályázat esetén a pályázott ingatlan a pályázó tulajdonába kerül. A tulajdonjog átruházására vonatkozó okirat alapján az önkormányzat javára jelzálogjog, és az azt biztosító elidegenítési és terhelési tilalom kerül bejegyzésre az ingatlan-nyilvántartásba a telek nettó vételára és járulékai erejéig 5 évre a pályázati feltételek teljesítésének biztosítására.

A pályázó a pályázat benyújtásával egyidejűleg köteles a kiválasztott telek nettó vételárának 10 %-át befizetni az Önkormányzat OTP Banknál vezetett 11735043-15726920 számú számlájára.
Közlemény rovatban kérjük feltüntetni: pályázó neve, „építési telek vételár 10%”.

A befizetett összeg fedezetet nyújt a tulajdonjogot rendező, a jelzálogjog és az ahhoz kapcsolódó elidegenítési és terhelési tilalomról rendelkező okirat elkészítésére, és az ingatlan-nyilvántartási eljárás során felmerülő költségekre.

A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy a telek tulajdonba adásával kapcsolatban felmerülő ÁFA fizetési kötelezettség megfizetését, valamint a pályázati kiírás egyéb feltételeit vállalja.
Sikertelen pályázat esetén a befizetett összeg visszafizetésre kerül.

A pályázati eljárással, annak feltételeivel kapcsolatban felvilágosítás kérhető: Bálint Ágnes Polgármesteri Hivatal I. emelet 226/7. sz. szoba, telefon: 510-378.