Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

(Magyar) Hagyatéki ügyek

Sorry, this entry is only available in Hungarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Az eljárás jogi alapjai:

  • A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény
  • A hagyatéki eljárás egyes cselekményeiről szóló 29/2010. (XII.31.) KIM rendelet
  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

Eljárás menete
Az elhunyt után maradt vagyont leltározni kell.

Az eljárás a halottvizsgálati bizonyítvány megérkezésével hivatalból, illetőleg a megkeresésnek a jegyzőhöz érkezését követően indul.

A leltárelőadó az ismert örököst, hozzátartozót megidézi és vele elkészíti a hagyatéki leltárt, vagy a nemleges nyilatkozatot. A hagyatéki leltárt és a hozzá csatolt egyéb okiratokat a leltározás befejezése után meg kell küldeni az illetékes közjegyzőnek az eljárás lefolytatása céljából.

A hagyaték megállapítása és az örökösök részére történő átadása a közjegyző feladat- és hatásköre.

A hagyatéki leltár felvétele illetékmentes.

Az ügyintézés helye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6. Közigazgatási Iroda,   földszint 110/A. számú iroda (Tel.: 63/510-334)

Ügyintéző: Török Ida

Ügyfélfogadási idő: hétfőn és csütörtökön 8.00 – 12.00-ig és 13 – 16.00